What would you like to find?

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN
“De zoektocht naar jezelf – Miskraamcoaching & Traumatherapie”

“De zoektocht naar jezelf – Miskraamcoaching & Traumatherapie” is een initiatief van Veerle van den Broek-Rombout en staat onder de naam “De zoektocht naar jezelf – Miskraamcoaching & Traumatherapie” ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 93268513.

Artikel 1. Definities

  1. Opdrachtgever: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon (zogenaamde cliënt) die met “De zoektocht naar jezelf – Miskraamcoaching & Traumatherapie” een overeenkomst aangaat of met wie “De zoektocht naar jezelf – Miskraamcoaching & Traumatherapie” in onderhandeling is over het sluiten van een overeenkomst of die deelneemt aan een begeleidings-, coachings- of adviestraject, aan een workshop of training of aan aanverwante werkzaamheden, in het vervolg aangeduid als “Opdrachtgever”,  
  2. Opdrachtnemer: “De zoektocht naar jezelf – Miskraamcoaching & Traumatherapie”, in het vervolg aangeduid als ‘opdrachtnemer’,
  3. Opdracht: iedere opdracht van “Opdrachtgever” in welke vorm dan ook.
  4. Overeenkomst: iedere overeenkomst die tussen “De zoektocht naar jezelf – Miskraamcoaching & Traumatherapie” en Opdrachtgever tot stand komt, elke wijziging daarin of aanvulling daarop, alsmede alle (rechts)handelingen ter uitvoering van die overeenkomst en achteraf bezien, alle (rechts)handelingen benodigd voor het aangaan van die overeenkomst.
  5. Diensten: Alle door “De zoektocht naar jezelf – Miskraamcoaching & Traumatherapie” aan de Opdrachtgever geleverde producten en diensten waartoe opdracht is gegeven of die door “De zoektocht naar jezelf – Miskraamcoaching & Traumatherapie” uit anderen hoofde wordt verricht, dit alles in de ruimste zin des woord, waaronder ook begrepen alle werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van Opdrachtgever zijn verricht.
  6. Bescheiden: alle door Opdrachtgever aan “De zoektocht naar jezelf – Miskraamcoaching & Traumatherapie” ter beschikking gestelde goederen, waaronder stukken of gegevensdragers, alsmede alle in het kader van de uitvoering van de opdracht door “De zoektocht naar jezelf – Miskraamcoaching & Traumatherapie” vervaardigde goederen, waaronder stukken of gegevensdragers.

Artikel 2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door “Opdrachtnemer” gesloten overeenkomsten, de totstandkoming daarvan en op alle door “Opdrachtnemer” uitgebrachte offertes en opdrachtbevestigingen.
  2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn bevestigd door “Opdrachtnemer”.
  3. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op iedere Overeenkomst waarbij voor de uitvoering door “Opdrachtnemer” derden worden betrokken.
  4. Deze algemene voorwaarden zijn ook onverkort van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten van de “Opdrachtgever”.
  5. Eventuele inkoop- of andere algemene voorwaarden van de “Opdrachtgever” zijn niet van toepassing, tenzij deze door “Opdrachtnemer” uitdrukkelijk en schriftelijk zijn aanvaard en slechts voor zover deze niet in strijd zijn met de onderhavige voorwaarden. Bij twijfel over de vraag of zodanige strijdigheid aanwezig is, prevaleren de algemene voorwaarden van “Opdrachtnemer”.
  6. Indien een of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. “Opdrachtgever” en “Opdrachtnemer” treden alsdan in overleg om een nieuwe bepaling ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepaling overeen te komen, zoveel mogelijk in overeenstemming met het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling.
  7. Een exemplaar van deze algemene voorwaarden wordt op aanvraag door “Opdrachtnemer” gratis verstrekt en zijn tevens te downloaden via de website van “Opdrachtnemer”, www.dezoektochtnaarjezelf.nl.

Artikel 3. Offertes en totstandkoming van de Overeenkomst

  1. De door “Opdrachtnemer” gemaakte offertes zijn vrijblijvend tenzij anders aangegeven en “Opdrachtnemer” is slechts aan een offerte gebonden indien de aanvaarding hiervan door “Opdrachtgever” binnen een termijn van een maand zonder voorbehoud of wijziging aan “Opdrachtnemer” is bevestigd.
  2. De prijzen in de genoemde offertes zijn uitgedrukt in Euro’s en inclusief BTW, tenzij anders is aangegeven.
  3. Elke verandering van de factoren die op de prijzen en tarieven van “Opdrachtnemer” van invloed zijn, waaronder prijzen van derden, valutakoersen, verzekeringstarieven en overige heffingen of belastingen, kan “Opdrachtnemer” doorberekenen aan de “Opdrachtgever”.
  4. Offertes zijn gebaseerd op de bij “Opdrachtnemer” beschikbare informatie.
  5. In geval van offerte: De Overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van de offerte door “Opdrachtgever”. “Opdrachtgever” en “Opdrachtnemer” hebben ook een Overeenkomst gesloten indien aan “Opdrachtnemer” een tussen “Opdrachtgever” en aan “Opdrachtnemer” gemaakte afspraak schriftelijk bevestigt en de “Opdrachtgever” de juistheid daarvan niet binnen tien werkdagen of – als die termijn korter is – vóór aanvang van de werkzaamheden schriftelijk betwist.

Artikel 4. Gegevens Opdrachtgever

  1. “Opdrachtgever” is gehouden alle gegevens en bescheiden, waarvan “Opdrachtnemer” aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de “Opdrachtgever” redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, deugdelijk, volledig en tijdig ter beschikking van “Opdrachtnemer” te stellen.
  2. “Opdrachtnemer” heeft het recht de uitvoering van de opdracht op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens haar gebruikelijke tarieven aan de “Opdrachtgever” in rekening te brengen tot het moment dat de “Opdrachtgever” aan de lid 4.1. genoemde verplichting heeft voldaan.
  3. Indien en voor zover “Opdrachtgever” daarom verzoekt, worden de ter beschikking gestelde bescheiden, zo snel mogelijk na afloop van de “Opdracht” of, indien zulks mogelijk is, nog tijdens de “Opdracht”, aan de “Opdrachtgever” geretourneerd.

Artikel 5. Uitvoering van de Overeenkomst

  1. “Opdrachtnemer” bepaalt de wijze waarop de verleende opdracht wordt uitgevoerd. De gesloten overeenkomsten tussen “Opdrachtnemer” en “Opdrachtgever” leiden voor “Opdrachtnemer” tot een inspanningsverplichting, en uitdrukkelijk niet tot een resultaatverplichting, waarbij “Opdrachtnemer” gehouden is haar verplichtingen zodanig na te komen, als naar normen van zorgvuldigheid en vakmanschap en naar de maatstaven van het moment van nakomen van “Opdrachtnemer” verlangd kan worden.
  2. In alle gevallen waarin “Opdrachtnemer” dat nuttig of noodzakelijk acht, heeft “Opdrachtnemer” het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden of zich te laten bijstaan door derden. “Opdrachtnemer” zal de “Opdrachtgever” hiervan tijdig in kennis stellen.
  3. Wanneer “Opdrachtnemer” de opdracht krijgt om in samenwerking met een derde een opdracht of een gedeelte daarvan te vervullen, zal de “Opdrachtgever” in overleg met alle betrokkenen vaststellen wat precies ieders taak is. “Opdrachtnemer” aanvaardt geen hoofdelijke aansprakelijkheid, noch aansprakelijkheid voor de uitvoering van de taak en de daarbij behorende werkzaamheden, door deze derde.
  4. Indien voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden door “Opdrachtnemer” een termijn is overeengekomen, dan is dit geen fatale termijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Overschrijding van de overeengekomen termijn levert dan ook geen toerekenbare tekortkoming aan de zijde van “Opdrachtnemer” op. De “Opdrachtgever” kan om die reden de Overeenkomst dan ook niet ontbinden en heeft geen recht op enige schadevergoeding. De “Opdrachtgever” kan bij overschrijding van de overeengekomen termijn wel een nieuwe, redelijke, termijn stellen waarbinnen “Opdrachtnemer” de overeenkomst dient uit te voeren. Overschrijding van deze nieuwe termijn kan voor de “Opdrachtgever” een grond opleveren voor ontbinding van de Overeenkomst.
  5. Voor zover de uitvoering van de Overeenkomst stoffelijke zaken oplevert ten behoeve van de “Opdrachtgever”, notities of andere aantekeningen gemaakt door “Opdrachtnemer” in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst niet daaronder begrepen, komen op en vanaf het moment van levering deze geleverde zaken voor risico van de “Opdrachtgever”.

Artikel 6. De Opdrachtgever

  1. De “Opdrachtgever” zal, voor zover dit voor de uitoefening van de Opdracht nodig is, eerlijk en open bijdragen aan de gesprekken met “Opdrachtnemer” en zich inzetten voor het bereiken van het beste resultaat tijdens het begeleidings-, coachings- of adviestraject, of tijdens de te volgen workshop of training of bij de aanverwante werkzaamheden. De “Opdrachtgever” neemt de volledige verantwoordelijkheid, rekenschap en autoriteit voor zich over diens eigen gedrag en de consequenties hiervan, zowel tijdens de tijd die door “Opdrachtnemer” en de “Opdrachtgever” gezamenlijk doorbrengen als daarna. Verder zal de “Opdrachtgever” op de sessies aanwezig zijn op de afgesproken tijd en plaats, waar nodig aantekeningen maken en zich houden aan de eventuele afspraken die tijdens de sessies worden gemaakt tussen de “Opdrachtgever” en door “Opdrachtnemer”.
  2. “Opdrachtnemer” is gerechtigd de “Opdrachtgever” te informeren indien:
    – de “Opdrachtgever” niet of niet tijdig aanwezig is,
    – zich niet houdt aan de met “Opdrachtnemer” gemaakte afspraken,
    – zich niet inzet voor het behalen van het beste resultaat tijdens het begeleidings, coachings- of adviestraject,
    –  zich niet inzet tijdens de te volgen workshop of training of bij de aanverwante werkzaamheden.
  3. Zowel de “Opdrachtgever” als “Opdrachtnemer” hebben volledige geheimhouding over de begeleidings-, coachings- of adviestraject, of de gevolgde workshop of training of over de aanverwante werkzaamheden.
  4. De coaching-, advies- en begeleidingstrajecten zijn niet specifiek gericht op het ontdekken van enige ziektebeelden. Mocht “Opdrachtnemer” tijdens het coaching-, advies- of begeleidingstraject zaken of ziektebeelden vermoeden die niet onder het werkterrein of de deskundigheid van “Opdrachtnemer” vallen, dan zal “Opdrachtnemer” de “Opdrachtgever” daarop attenderen en aangeven dat consult elders wenselijk is.

Artikel 7. Contractduur en opzegging

  1. De tussen “Opdrachtnemer” en de “Opdrachtgever” gesloten overeenkomst wordt aangegaan voor de in de overeenkomst vermelde duur, welke periode door “Opdrachtnemer” nodig wordt geacht voor het leveren van de verzochte dienst.
  2. Als de tussen partijen gesloten overeenkomst betrekking heeft op het meer dan eenmaal leveren van een dienst, wordt deze geacht te zijn aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.
  3. Beide partijen kunnen de overeenkomst schriftelijk opzeggen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Indien de duur van de opdracht een jaar of langer is, of onbepaald, dienen partijen een opzegtermijn van tenminste 3 maanden in acht te nemen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Indien de duur van de opdracht korter dan een jaar is, kan opzegging direct plaatsvinden. Vooruitbetaalde gelden worden, indien mogelijk, gerestitueerd, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

 Artikel 8. Wijziging van de overeenkomst

  1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen de overeenkomst tijdig en in overleg dienovereenkomstig schriftelijk aanpassen en ondertekenen.
  2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. “Opdrachtnemer” zal de “Opdrachtgever” zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.
  3. Indien wijziging of aanvulling van de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, zal “Opdrachtnemer” de “Opdrachtgever” hierover tevoren inlichten. Indien de “Opdrachtgever” vervolgens niet binnen tien werkdagen of – als die termijn korter is, vóór aanvang van de werkzaamheden, schriftelijk bezwaar maakt tegen deze consequenties, wordt de Opdrachtgever geacht hiermee akkoord te zijn gegaan.
  4. Indien een vast honorarium is overeengekomen, zal “Opdrachtnemer” daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft. Voorts is het gestelde in 8.3 van toepassing.

Artikel 9. Geheimhouding

  1. Partijen zijn, behoudens de eventuele verplichting die de wet dan wel een daartoe bevoegd overheidsorgaan op hen legt tot openbaarmaking van bepaalde gegevens, verplicht tot geheimhouding tegenover derden van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
  2. Informatie met betrekking tot de “Opdrachtgever” wordt, ongeacht de wijze van vastlegging of overdracht, alleen aan derden verstrekt nadat de “Opdrachtgever” kennis genomen heeft van die informatie en schriftelijk toestemming heeft gegeven voor verstrekking van die informatie, tenzij anders bepaald door de Nederlandse wetgeving. Derhalve zal “Opdrachtnemer” niet kunnen worden aangesproken als zij onwettige zaken aan de wettelijke autoriteiten meldt. 
  3. Aan de opdracht zal door “Opdrachtnemer” niet zonder toestemming van de “Opdrachtgever” extern gerefereerd worden.
  4. In afwijking op het vorige lid, is “Opdrachtnemer” gerechtigd de na bewerking verkregen cijfermatige uitkomsten, mits die uitkomsten niet te herleiden zijn tot individuele “Opdrachtgevers”, aan te wenden voor statistische of vergelijkende doeleinden.

 Artikel 10. Intellectuele eigendom

  1. Voor zover auteurs-, merk-, modellen,- handelsnaam, of andere rechten van intellectuele eigendom berusten op de door “Opdrachtnemer” ter uitvoering van de overeenkomst geleverde diensten, is en blijft “Opdrachtnemer” houder respectievelijk eigenaresse van deze rechten. De “Opdrachtgever” mag de stoffelijke dragers van deze rechten uitsluitend gebruiken voor het doel waartoe deze aan de “Opdrachtgever” verstrekt zijn, deze niet vermenigvuldigen, openbaren of exploiteren en auteurs-, merk-, model-, handelsnaam, en andere aanduidingen niet wijzigen of verwijderen.
  2. “Opdrachtnemer” behoudt het recht om de bij de uitvoering van de werkzaamheden opgedane kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.

Artikel 11. Elektronische communicatie

  1. Tijdens de uitvoering van de opdracht kunnen “Opdrachtnemer” en de “Opdrachtgever” door middel van elektronische middelen met elkaar communiceren.
  2. “Opdrachtnemer” en de “Opdrachtgever” zijn jegens elkaar niet aansprakelijk voor schade die eventueel voortvloeit bij één of ieder van hen tengevolge van het gebruik van elektronische middelen van communicatie, waaronder – maar niet beperkt tot – schade ten gevolge van niet-aflevering of vertraging bij de aflevering van elektronische communicatie, onderschepping of manipulatie van elektronische communicatie door derden of door programmatuur/apparatuur gebruikt voor verzending, ontvangst of verwerking van elektronische communicatie, overbrenging van virussen en het niet of niet goed functioneren van het telecommunicatienetwerk of andere voor elektronische communicatie benodigde middelen, behoudens voor zover de schade het gevolg is van opzet of grove schuld.
  3. Zowel de “Opdrachtgever” als “Opdrachtnemer” zullen al hetgeen redelijkerwijs van ieder van hen verwacht mag worden doen of nalaten ter voorkoming van het optreden van voornoemde risico’s.

Artikel 12. Overmacht

  1. Indien “Opdrachtnemer” haar verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk kan nakomen tengevolge van een haar niet toerekenbare oorzaak, waaronder begrepen maar daartoe niet beperkt stagnatie in de geregelde gang van zaken binnen haar onderneming, worden die verplichtingen opgeschort tot op het moment dat “Opdrachtnemer” alsnog in staat is deze op de overeengekomen wijze na te komen.
  2. De “Opdrachtgever” heeft het recht, in geval de situatie als bedoeld in het eerste lid zich voordoet, de overeenkomst geheel of gedeeltelijk en met onmiddellijke ingang schriftelijk op te zeggen, zonder dat hiervoor door “Opdrachtnemer” nadere schadevergoeding verschuldigd is. Vooruitbetaalde gelden worden, indien mogelijk, gerestitueerd, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

Artikel 13. Honorarium en kosten

  1. Het honorarium van “Opdrachtnemer” bestaat tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen uit een vooraf bepaald vast bedrag per Overeenkomst per geleverde dienst en/of kan worden berekend op basis van tarieven per door de “Opdrachtnemer” gewerkte tijdseenheid.
  2. Alle honoraria zijn inclusief heffingen van overheidswege zoals omzetbelasting (B.T.W.), doch exclusief reis- en andere onkosten ten behoeve van de “Opdrachtgever” gemaakt waaronder begrepen maar niet beperkt tot declaraties van ingeschakelde derden, tenzij anders overeengekomen.
  3. “Opdrachtnemer” kan de “Opdrachtgever” vóór de aanvang van de overeenkomst en tussentijds verzoeken om een redelijk voorschot te betalen in verband met honoraria die de “Opdrachtgever” verschuldigd is of zal worden en/of onkosten die ten behoeve van de “Opdrachtgever” moeten worden gemaakt. “Opdrachtnemer” heeft wanneer door haar een redelijk voorschot is gevraagd, het recht de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot het moment dat de “Opdrachtgever” het voorschot aan “Opdrachtnemer” heeft betaald dan wel daarvoor zekerheid heeft gesteld.
  4. “Opdrachtnemer” behoudt zich het recht voor jaarlijks de overeengekomen honoraria aan te passen wegens wijziging van de algemene prijsindex en wegens door de overheid opgelegde maatregelen.

Artikel 14. Betaling en verzuim

  1. Betaling dient, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door “Opdrachtnemer” aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd. Betaling zal plaatsvinden zonder aftrek, verrekening, compensatie of opschorting uit welke hoofde dan ook.
  2. Indien de “Opdrachtgever” de verschuldigde bedragen niet uiterlijk op de vervaldag heeft betaald, zal hij automatisch in gebreke zijn, zonder dat verdere ingebrekestelling vereist is. In geval van betalingsverzuim door de “Opdrachtgever” is “Opdrachtnemer” gerechtigd alle ten behoeve van de “Opdrachtgever” te verrichten werkzaamheden met onmiddellijke ingang te staken of op te schorten, zonder dat zij daarvoor op enige wijze jegens de “Opdrachtgever” schadeplichtig kan worden.
  3. In geval van betalingsverzuim is de “Opdrachtgever” voorts een vertragingsrente verschuldigd over de openstaande vorderingen gelijk aan de wettelijke rente, vanaf de datum dat deze vordering oorspronkelijk voldaan had moeten worden conform het gestelde in lid 1.
  4. Ingeval er meerdere “Opdrachtgevers” zijn, is elke “Opdrachtgever” jegens “Opdrachtnemer” hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het totale factuurbedrag in geval de werkzaamheden ten behoeve van al deze Opdrachtgevers zijn verricht.
  5. In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de “Opdrachtgever” zullen de vorderingen van “Opdrachtnemer” en de verplichtingen van de “Opdrachtgever” jegens “Opdrachtnemer” onmiddellijk opeisbaar zijn.
  6. Door de “Opdrachtgever” gedane betalingen strekken steeds ter afdoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten en in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al vermeldt de “Opdrachtgever” dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
  7. Als van “Opdrachtnemer” meer dan de gebruikelijke inspanning wordt verlangd ter uitvoering van de overeenkomst, kan “Opdrachtnemer” voor aanvang van haar werkzaamheden betaling (of daarmee gelijk te stellen zekerheid) eisen.

Artikel 15. Incassokosten

  1. Ingeval “Opdrachtnemer” om moverende reden besluit een vordering wegens niet-betaling van een of meer niet betaalde facturen langs gerechtelijke weg te incasseren, is de “Opdrachtgever” naast de verschuldigde hoofdsom en rente, tevens gehouden alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden. Daaronder zullen steeds zijn begrepen de kosten van incassobureau, alsmede de kosten en honoraria van deurwaarders en advocaten, ook indien deze de in rechte toe te wijzen proceskosten overschrijden. De vergoeding van gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten bedraagt tenminste 15% van de verschuldigde hoofdsom, danwel het maximaal verschuldigde bedrag op grond van de wet.

Artikel 16. Aansprakelijkheid

  1. “Opdrachtnemer” zal gehouden zijn in geval van een toerekenbare tekortkoming haar verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst alsnog na te komen.
  2. Behoudens bepalingen van dwingend recht, is de verplichting tot schadevergoeding van “Opdrachtnemer” beperkt tot maximaal het bedrag dat “Opdrachtgever” uit hoofde van de overeenkomst aan “Opdrachtnemer” is verschuldigd.
  3. “Opdrachtnemer” is niet gehouden tot enige vergoeding van door “Opdrachtgever” geleden indirecte schade, van welke aard dan ook. “Opdrachtnemer” kan niet aansprakelijk worden gesteld voor daden van “Opdrachtgever” waarbij schade aan “Opdrachtgever” zelf of derden wordt aangebracht. Hierbij verklaart “Opdrachtgever” alle verantwoordelijkheid van bovenstaande of soortgelijke acties op zich te zullen nemen.
  4. “Opdrachtnemer” is niet aansprakelijk voor door “Opdrachtgever” geleden schade, van welke aard ook, indien “Opdrachtnemer” bij de uitvoering van de overeenkomst is uitgegaan van door “Opdrachtgever” verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
  5. “Opdrachtnemer” zal bij de inschakeling van niet in haar organisatie werkzame derden (zoals adviseurs, deskundigen of dienstverleners) de nodige zorgvuldigheid in acht nemen. “Opdrachtnemer” is niet aansprakelijk voor ernstige tekortkomingen jegens de “Opdrachtgever” of voor eventuele fouten of tekortkomingen van deze derden. In een dergelijk geval is de “Opdrachtgever” verplicht de ingeschakelde derden zelf aansprakelijk te stellen en eventueel geleden schade op deze derden te verhalen.
  6. “Opdrachtnemer” of door haar in te schakelen danwel ingeschakelde derden, die belast worden met het begeleiden van “Opdrachtgever”, zullen geen middelen, methoden, technieken of instructies geven of gebruiken of situaties laten ontstaan die het vermogen van “Opdrachtgever” beperken of nadelig beïnvloeden bij het waarnemen, analyseren en beoordelen van voor “Opdrachtgever” dreigend letsel, in welke vorm dan ook. Indien “Opdrachtgever” enig letsel zou oplopen, is “Opdrachtnemer” daarvoor op generlei wijze aansprakelijk indien het ontstaan van het letsel niet direct aan “Opdrachtnemer” is toe te rekenen.
  7. “Opdrachtnemer” heeft te allen tijde het recht, indien en voor zover mogelijk, de schade van “Opdrachtgever” te herstellen danwel te vergoeden, indien deze schade aantoonbaar aan “Opdrachtnemer” te wijten is met een maximum van €5000,-.
  8. Indien de “Opdrachtgever” een eventuele vordering jegens “Opdrachtnemer” niet binnen 1 jaar na het ontdekken van de schade in rechte aanhangig heeft gemaakt, komt deze rechtsvordering na het verstrijken van het jaar te vervallen.

 Artikel 17. Annulering/ beëindiging van de overeenkomst

  1. “Opdrachtnemer” is, in afwijking van het gestelde in artikel 7 en naast het gestelde in artikel 14, gerechtigd de Overeenkomst, met onmiddellijke ingang, zonder rechterlijke tussenkomst, te beëindigen door middel van een aangetekende schriftelijke kennisgeving hiervan aan de “Opdrachtgever”, indien de “Opdrachtgever” in gebreke blijft met voldoening van de door “Opdrachtnemer” verzonden factuur, binnen 14 dagen na schriftelijke aanmaning of indien enige uit deze Overeenkomst voortvloeiende verplichting binnen 14 dagen na schriftelijke aanmaning niet of niet behoorlijk alsnog wordt nagekomen door de “Opdrachtgever”.
  2. Zowel de “Opdrachtgever” als “Opdrachtnemer” kan de Overeenkomst met onmiddellijke ingang door middel van een aangetekend schrijven beëindigen indien de ander in surseance van betaling komt te verkeren of in staat van faillissement is verklaard.
  3. “Opdrachtnemer” heeft het recht om zonder opgave van reden het coachings-, advies-, en/of begeleidingstraject of de workshop/training te annuleren of deelname door de “Opdrachtgever” te weigeren, in welke gevallen de “Opdrachtgever” recht heeft op terugbetaling van het door deze aan “Opdrachtnemer” betaalde bedrag met aftrek van een vergoeding voor de tot de beëindiging door “Opdrachtnemer” reeds geleverde diensten.
  4. De “Opdrachtgever” heeft het recht deelname aan of de opdracht voor het coachings-, advies-, en/of begeleidingstraject of de workshop/training tijdig te annuleren per aangetekend verzonden brief (onder het bepaalde zoals gesteld in lid 5), in welke gevallen de “Opdrachtgever” recht heeft op terugbetaling van het door deze aan “Opdrachtnemer” betaalde bedrag tenzij uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen dat restitutie van het bedrag niet mogelijk is.
  5. Bij annulering door de “Opdrachtgever” van het coachings-, advies-, en/of begeleidingstraject of de workshop/training binnen 24 uur voor de aanvang van de betreffende activiteiten, dient de “Opdrachtgever” 100% van de kosten van de geannuleerde uren van de overeengekomen hoofdsom te betalen.
  6. Ingeval de “Opdrachtnemer” de deelname aan coachings-, advies-, en/of begeleidingstraject of de workshop/training tussentijds beëindigd omdat de “Opdrachtgever” niet naar behoren deelneemt, heeft de “Opdrachtgever” geen recht op enige terugbetaling van vooruitbetaalde gelden en dienen reeds door “Opdrachtnemer” geleverde maar nog niet door de “Opdrachtgever” betaalde diensten geheel vergoed te worden.
  7. Een particulier/individueel begeleiding- of coachingsgesprek kan tot 24 uur voor aanvang van het gesprek kosteloos worden afgezegd of verplaatst. Bij afzegging of verplaatsing binnen 24 uur, is “Opdrachtnemer” gerechtigd om het volledige tarief dat is afgesproken voor het gesprek in rekening te brengen. Verzuimde afspraken worden volledig in rekening gebracht;
  8. De “Opdrachtgever” is 100% van de totaal overeengekomen hoofdsom verschuldigd indien hij, ook zonder te annuleren, geen gebruik maakt van de overeengekomen diensten van “Opdrachtnemer” tijdens de duur van de Overeenkomst.

Artikel 18. Persoonsgegevens

  1. Door het aangaan van een overeenkomst met “Opdrachtnemer” wordt aan “Opdrachtnemer” toestemming verleend voor automatische verwerking van de uit de overeenkomst verkregen persoonsgegevens. Deze persoonsgegevens zal “Opdrachtnemer” uitsluitend gebruiken voor haar eigen activiteiten.

Artikel 19. Toepasselijk recht

  1. Op iedere overeenkomst tussen “Opdrachtnemer” en de “Opdrachtgever” is Nederlands recht van toepassing.

Artikel 20. Wijziging voorwaarden

  1. Deze voorwaarden kunnen door enkele mededeling zijdens “Opdrachtnemer” aan de “Opdrachtgever” worden gewijzigd. Bij gebreke van protest binnen 10 dagen na mededeling gelden de gewijzigde voorwaarden vanaf de dag van de mededeling op alle nieuwe overeenkomsten alsook op alle nog lopende overeenkomsten voor zover deze worden uitgevoerd na de dag van de mededeling.